STRONA GŁÓWNA
 - Informacje o gminie
 - Regulamin GCI
 - Informacje
 - GCI w Śląskim
 - Ważne adresy
 - Formularze dla bezrobotnych
 - Formularze pracodawcy
 - Oferty pracy - przydatne linki
 LOKALNY PUNKT INFORMACJI - aktualności gminne
 - Edukacja
 - Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji
 - Zespół Folklorystyczny
 - Ochotnicza Straż Pożarna
 - Polski Związek Wędkarski- Koło Kamienica Polska
 - Związek Kombatantów w Kamienicy Polskiej
 - Stowarzyszenia
 - Biblioteka Gminna
 - Straż Gminna
 - Gospodarstwa agroturystyczne
 - Parafie
 - Inne
  • - Edukacja
                                             

    slodycze    PRZEDSZKOLA

    Przedszkole
    (budynek poczty)
    ul.Konopnickiej 11a
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 219

    Przedszkole Oddział Zamiejscowy
    ul. Konopnickiej 189
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 306

    Przdszkole Oddział Zamiejscowy w Osinach
    ul. Częstochowska 42
    Osiny
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 357 95 28

    Przedszkole Oddział Zamiejscowy w Rudniku Wielkim
    ul. Słoneczna 186
    Rudnik Wielki
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 961

    Przdszkole Oddział Zamiejscowy w Zawisnej
    Zawisna 69
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 621



    tab   SZKOŁY PODSTAWOWE

    Szkoła Podstawowa nr 1
    im. Marii Konopnickiej
    ul. Konopnickiej 226
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 271

    szkola_1


    Szkoła Podstawowa nr 2
    im. Henryka Sienkiewicza
    ul. Ferensa 12a
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 304
    www.sp2kampol.republika.pl

     

     "Wiosenna podróż w bajkowy świat"
    Ludowy obyczaj każe witać wiosnę hucznie i wesoło, a w tym spotkaniu z wiosną nie może zabraknąć społeczności szkolnej.
    "Fantazja, fantazja, bo fantazja jest dlatego żeby bawić się..." słowa tej piosenki są myślą przewodnią do "nauki poprzez zabawę". Od 2000 roku w programie wychowawczym Szkoły Podstawowej nr 2 w Kamienicy Polskiej na stałe znalazły się uroczystości, do których cała społeczność szkolna  przygotowuje się bardzo starannie zdobywając przy tym dodatkową wiedzę.
    Jedną z nich jest "Pożegnanie lata". To całodniowa impreza odbywająca się we wrzśniu w ostatnim dniu kalendarzowego lata, której tematem przewodnim w każdym roku jest inne zagadnienie. 
    Inną formę nauki poprzez zabawę stanowi "Dzień Samorządności",który od kilku lat przebiega pod hasłem "Podróż w świat fantastyczny i realistyczny". Będąc małymi dziećmi na pewno słuchaliśmy czytanych nam bajek czy baśni. Kiedy zdobyliśmy już umiejętność samodzielnego czytania w cudowny sposób została otwarta przed nami brama do krainy wiedzy. 23 marca 2007 roku był dniem szczególnym jak zawsze w życiu społeczności szkolnej gdyż w tym roku uczniowie witali wiosnę pod hasłem "Wiosenna podróż w baśniowo-bajkowy świat".Była to barwna i pouczająca tematyka "podróży", podróży do zaczarowanej krainy dobrych i złych wróżek, królewien i królewiczów, rozmaitych smoków, potworów i straszydeł, krasnali i krasnoludków. Podróż do krainy gdzie największym szczęściem napełnia ludzkie serca nie złoto, srebro i drogie kamienie, lecz cudowna, życiodajna moc bajek.

    Tegoroczna "podróż" rozpoczęła się punktualnie o godzinie dziewiątej. Rada Młodzieżowa wprowadziła wszystkich w tematykę Dnia Samorządności począwszy od wiadomości ogólnych o bajkach i baśniach a następnie zaprosiła do obejrzenia przedstawienia teatralnego pt."Kopciuszek", które można scharakteryzować najkrócej:opowieść dydaktyczna o wydźwięku komediowym, w kontekście i oprawie bajkowej zwłaszcza, że rzadko spotykamy na szkolnej scenie teatralnej nauczycieli,którzy wcielili się w postacie z bajki. Do kolejnej części programu, czyli baśniowych prezentacji uczniowie z każdej klasy przygotowywali się już od dłuższego czasu. Co prezentowali uczniowie? Opowieść tego chyba warto zacząć od scenografi kostiumów, które to zasługiwały na podziw, ze względu na olbrzymią pomysłowość i próbę odwzorowania autentyczności znanych i lubianych bohaterów czytanych książek. Bajek jest tysiące i dlatego prezentacji było mnustwo. I tak uczniowie wraz z wychowawcami przygotowali piosenki, kostiumy oraz charakterystykę bohaterów z bajki: "Smerfy","O krasnoludkach i sierotce Marysi", "Czerwony Kapturek", "Kot w butach", "101 Dalmatyńczyków","Pszczółka Maja", "Śpiąca Królewna", "Jaś i Małgosia", "Kubuś Puchatek" oraz "Ali Baba i czterdziestu rozbójników", postać pochodząca z niezwykłego zbioru "Baśni z tysiąca i jednej nocy".W trzeciej części programu odbył się niezwykle zacięty pojedynek turniejowy dla uczniów z klas I-VI "Wiem, bo czytam" a nasi najmłodsi uczniowie klas I-III mogli wykazać się wyobraźnią i umiejętnościami plastycznymi podczas rysowania ulubionego bohatera z bajki lub baśni. Wiosenna"wyprawa" utrwalona została, oczywiście, na kolorowych fotografiach, które zaświadczyć mogą, że w przygotowanie imprezy nauczyciele, uczniowie i rodzice włożyli naprawdę wiele serca, czasu i poświęcenia. Ale warto było! Miejmy nadzieję , że udało się nam w zabawie zachęcić naszych uczniów do czytania książek, bo dzięki nim zdobywają wielki skarb - wiedzę. A my dorośli również pamiętamy , że od tysięcy lat literatura tworzy więź między ludźmi niezależnie od wszelkich podziałów i wojen.

     kapciuszek 

     


    PROJEKT EDUKACYJNY

    "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY"

    Projekt, jego cele, założenia i sposób realizacji, opierają się na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wykorzystanie tej teorii pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działanie we wszystkich dziedzinach aktywności,
    a szczególnie :

    -językowej ( język ojczysty i obcy )

    - matematyczno – logicznej

    - przyrodniczej

    - wizualno – przestrzennej

    - muzycznej

    - ruchowej

    - interpersonalnej

    - intrapersonalnej

    Z dniem 1 września klasa 2 b, wraz z wychowawcą mgr Aleksandrą Ludwikowską, przystąpiła do pracy w ramach wspomnianego projektu. Uczniowie trzy razy w tygodniu uczestniczyli w dodatkowych zajęciach, pracując w Dziecięcych Ośrodkach Zainteresowań wyposażonych w ciekawe środki dydaktyczne.

    Pierwszy etap projektu zakończył się 17 grudnia 2009 roku pokazem efektów pracy uczniów dla rodziców, władz gminy, dyrektora i nauczycieli szkoły pod hasłem ,, Olimpiada wiedzy

    i umiejętności „. Każde dziecko na zakończenie projektu otrzymało na własność myszkę-pacynkę.

    Udział w projekcie ,, Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy „ przyniósł następujące efekty :

    - uczniom pozwolił uczestniczyć w bardzo atrakcyjnych zajęciach, pozwolił rozwinąć posiadane zdolności, umiejętności i inteligencje jak również odkryć dotąd nieznane talenty

    i zainteresowania

    - nauczycielowi pozwolił spojrzeć inaczej na własną pracę, uatrakcyjnić codzienne zajęcia, wzbogacić warsztat pracy

    - rodzicom pozwolił zdobyć wiedzę na temat tego, jakim potencjałem dysponuje ich dziecko oraz czynnie uczestniczyć w rozwoju dziecka.

    mgr Aleksandra Ludwikowska

    obraz1

    obraz2

    obraz3


    Szkoła Podstawowa Oddział Zamiejscowy w Osinach (klasy I-III)
    ul. Częstochowska 42
    Osiny
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 357 95 28

    szkola_o


    pioro   GIMNAZJUM

    Gimnazjum 
    ul. Ferensa 12a
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 326 11 23

    "GIMNAZJALISTA Z KLASĄ"

    "Gimnazjalista z klasą" to indywidualny turniej wiedzy dla uczniów naszej szkoły. Zawsze na wiosnę nadchodzi czas na sprawdzenie wiedzy uczniów chętnych lub mniej chętnych, ale niewątpliwie zdolnych. W tym celu  odbył się już po raz trzeci konkurs "Gimnazjalista z klasą ". Wszystkie pytania przygotowuje pani mgr Agnieszka Sakowska, która również ten konkurs prowadzi. Najpierw odbywa się test pisemny, następnie uczniowie wybierają sobie pytania z danej kategorii i odpowiadają. Po tym etapie odpowiada połowa uczestników uczestników a runda finałowa jest zawsze bardzo gorąca i wyłania zwyciężcę. Najpierw do boju stanęły 2 klasy I miejsce i tytuł Gimnazjalisty z klasą w kategorii klas II zajął Norbert Zaskórski z IIC, tuż za nim znalazła się Ania Grzyb z IIA, a na III miejscu Agata Grzyb z IIA. Nastepnie rywalizacje stoczyły klasy pierwsze. Pośród tych uczniów I miesce zdobyła Sylwia Markowska z kl.Ia, II miejsce Rafał Pszczółkowski kl Ic, a III Mateusz Gorzelak Ib. Na koniec na pytania odpowiadały klasy trzecie. I miejsce zają Damian Gronczewski z III B, II Karolina Blachnicka z IIIc i III miejsce Joasia Łebek również z III C. Zostały wręczone nagrody w postaci książkowej z zwycięscy otrzymali pamiątkowe statuetki.

    konkurs

    III Powiatowy Konkurs Piosenki Agnieszki Osieckiej  "Rozśpiewać świat"

    8 maja 2007 r.w Gimnazjum odbył się III Powiatowy Konkurs Piosenki Agnieszki Osieckiej "Rozśpiewać świat". Konkurs jest organizowany w porozumieniu z Fundacją "Okularnicy" - promującą twórczość naszej patronki i pod patronatem Starosty Częstochowskiego Andrzeja Kwapisza. Agnieszka Osiecka to nasza patronka, niedościgniona autorka przepięknych tekstów piosenek. Po prezentacji artystycznej jury miało twardy orzech do zgryzienia by wybrać zwycięzcę.Grand Prix konkursu otrzymała: Anna Kotas z klasy III b, I miejsce zajęły: Danuta Żychówka z gimnazjum w Lublińcu i Angelika Zemła z klasy IIIa. II miejsce zajęły:Agata Muchla i Martyna Nocoń, a III miejsce: Klaudia Śmietana i Ewa Ziora. Wyróżniono także:Martynę Skibę, Martę Skibę i Rafała Pszczółkowskiego.

    konkurs




    lap   LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

    Liceum Ogólnokształcące
    ul. Ferensa 18a
    42-260 Kamienica Polska
    tel. (0 34) 3273 229
    E-mail: 
    liceum@lo.kamienica-polska.ids.pl
    www.lokp.pl

    lokp

    "Europa nas łączy, Socrates czyni przyjaciółmi/Wspólna praca, wspólna zabawa"

    Liceum Ogólnokształcące w Kamienicy Polskiej może pochwalić się wieloma osiągnięciami w zakresie współpracy miedzynarodowej z innymi szkołami oraz realizacji projektów europejskich w ramach programu SOCRATES COMENIUS. Świadectwem dużej aktywności szkoły w realizacji edukacji europejskiej jest długa lista różnorodnych kontaktów zagranicznych. Najważniejsze z nich to:

    - wymiana uczniów ze szkołami w Dani i Niemczech 1995 r.,

    - międzynarodowe Spotkanie Mlodzieży w MDSM w Krzyżowej 1997 r.,

    - projekt językowy "Angielski Most Pomiędzy Hiszpanią i Polską" realizowany z hiszpańską szkołą językową 2000/2001 r.,

    - projekt rozwoju szkoły "Aktywność uczniów - ich prawa i obowiązki

    w aspekcie rozwoju szkoły",realizowany we współpracy ze szkołą z Finlandii, Niemczech i Hiszpani 2002/2005 r. 

      W roku szkolnym 2005/2006 grono pedagogiczne szkoły wraz z dyrektorem Marianem Każmierczakiem podjęło się koordynacji kolejnego projektu językowego, realizowanego wspólnie z hiszpańską szkoła średnią z niewielkiej miejscowości Grado w rejonie Asturia, zatytuowanego "Poznajemy język partnera". Głównym celem pojektu było opanowanie podstaw języka partnera w stopniu umożliwiającym przeprowadzenie prostej rozmowy w typowych sytuacjach życia codziennego. Aby cel ten osiągnąć postanowiliśmy stworzyc atrakcyjny materiał dydaktyczny w postaci filmu DVD zawierajacego scenki językowe, typu: na poczcie, u lekarza, w restauracji, nagranie w języku ojczystym z napisami w języku partnera i angielskim.

        Realizacja projektu wymagała od uczniów wysokich umiejętności informatycznych, językowych a także aktorskich. Przygotowując film uczniowie byli zarówno autorami tekstów, tłumaczami, aktorami odtwarzającymi scenki, operatorami nagrywającymi scenki za pomocą kamery filmowej, oraz przenosili materiał filmowy na dysk DVD.

    Nagrodą za ciężką pracę był ciekawy program wizyt partnerskich. Grupa hiszpańska, podczas dwutygodniowego pobytu w Polsce, w dniach 25.09. - 09.10.2005, miała okazję zwiedzić Czestochowę, Olsztyn oraz wziąć  udział w wycieczce klasowej w Pieniny, do Krakowa i do Oświęcimia. Spotkanie pożegnalne z udziałem wszystkich uczesników projektu uświetnili swoją obecnością Wójt Gminy Kamienica Polska - Włodziamierz Kleszcz, Wice-Starosta Powiatu Częstochowskiego - Krzysztof Kubat oraz przedstawicielka Ambasady Hiszpańskiej w Polsce - Nuria Domiquez de Mora.

    Wizyta polskiej grupy, składającej się z 18 uczniów i trójki nauczycieli, odbyła sie w dniach 17.06-02.07.2006. Hiszpanie zrewanżowali nam się równie atrakcyjnym programem. Oprócz wizyty w najważniejszych miastach Asturi, wzięliśmy udział w 3- dniowe wycieczce do Madrytu, zwiedzając słynne muzeum Prado, oraz spędziliśmy cały dzień w jednym z największych w Europie parków rozrywki wytwórni filmowej Warner Bros. Udzial w projekcie umożliwił realizację ważnych celów edukacyjnych.Oczywistą sprawa jest wzrost kompetencji językowych. Dwutygodniowy pobyt w rodzinie partnera oraz późniejsza rewizyta wymuszały konieczność porozumiewania się z partnerem i jego rodziną, pokonania barier językowych . Uczestnicząc w wymianie uczniowie nabyli wiele praktycznych umiejętności. Dla większości był to pierwszy pobyt za granicą, pierwszy lot samolotem, okazja poznania zasad poruszania się po lotnisku oraz procedury odpraw celnych. Przygotowując film DVD uczniowie doskonalili swoje umiejętności w zakresie posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno - komunikacyjnymi. Cennym doświadczeniem dla uczniów była z pewnością praca zespołowa metodą projektu. Bezpośrednie kontakty z rowieśnikami i ich rodzinami sprzyjają kształtowaniu postaw tolerancji, przełamywaniu stereotypów narodowych oraz zawieraniu przyjaźni, co odzwierciedla napis na koszulkach wykonanych przez polskich uczniów dla wszystkich uczestników projektu w języku polskim i hiszpańskim: "Europa nas łączy, Socrates czyni przyjaciółmi", "Europa nos une, Socrates nos hace amigos".

    Urszula Rajczyk - Nauczyciel j.angielskiego

    W marcu 2009 roku nasza szkoła przystąpiła do projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ,, Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy „. Koncepcja projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec, wspierać i rozwijać. Głównym celem projektu jest wdrożenie modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Adresatami podjętych działań są uczniowie klas pierwszych szkół podstawowych oraz ich nauczyciele, którzy wykazują aktywność twórczą. Nauczyciele realizujący projekt zostali przeszkoleni, a klasy wyposażone w środki dydaktyczne, które stymulują rozwój uczniów.